пятница, 16 декабря 2011 г.

გაკვეთილის გეგმა


გაკვეთილის გეგმა
ქიმია VIII კლასი. ინკლუზიური სწავლების მოსწავლე  არ მყავს
გაკვეთილის თემა
კოვალენტური ბმა და ელექტრო უარყოფითობა
გაკვეთილის მნიშვნელობა და აქტუალობა
აქტუალურია იმით , რომ სხვა და სხვა ტიპის ბმებს დაახასიათებს, იმსჯელებს ნივთიერებაში არსებული ბმების ტიპებსა და ამ ნივთიერებათა შორის კავშირზე.
შეუძლია მოიყვანოს შესაბამისი მაგალითები.
გაკვეთილის მიზნები და შედეგები
შეისწავლიან კოვალენტური ბმის წარმოქმნის მექანიზმს და ახსნიან ელექტროუარყოფითობის არსს
შედეგად ადარებენ ერთმანეთს ელემენტის ატომსა და იონს, იმსჯელებენ მათ თვისობრივ განსხვავებაზე.ბუნ.IX.3
წინარე ცოდნა
მოსწავლეებმა იციან კოვალენტურ – არაპოლარული ბმის წარმოქმნის მექანიზმი
შეფასების საგანი და პროცედურები
                           წერითი მეთოდით
სტიკერების საშუალებით მივაწოდებ ინდივიდუალურად მოსწავლეებს სხვა და სხვა შეკითხვებს. დამისახელებენ კოვალენტური ბმების მაგალითებს
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
ტესტები ქიმიური ბმების შესახებ, სტიკერები, პლასტელინი – მოდელებისათვის , წიგნი – სადაც წაიკითხავენ მასალას, კოვალენტურ ბმასა და ელექტროუარყოფითობაზე
გაკვეთილის მსვლელობა
აქტივობა–1)ჩამოვწეროთ კოვალენტურ–პოლარული და კოვალენტურ–არაპოლარული ბმების მაგალითები სტიკერებზე.
განმარტეტ როგორ ატომებს შორის წარმოიქმნება კოვალენტურ–პოლარული ბმა (5წთ)
პლასტელინისაგან შექმენით კოვალენტურ –პოლარულიმოლეკულის მოდელი (5წთ).
კლასს დავყოფ ჯგუფებად I და II–ზე გადათვლის წესით, რომელი ჯგუფიც საუკეთესო მოდელს წარმოადგენს დაიმსახურებს პრიზს. გავაანალიზოთ როგორი ელექტროუარყოფითობის მქონე ატომებს შორის წარმოიქმნება კოვალენტურ – პოლარული ბმა.(ტესტებით)(10წთ)
აქტივობა 2)არგუმენტირებულად დავასაბუთოთ ელექტროუარყოფითობის მნიშვნელობა კოვალენტურ – პოლარული ბმისათვის, რისთვისაც გავმართავ დისკუსიას, ამის შემდეგ ვაძლევ საშინაო დავალებას, ამოცანების სახით – ქიმიურ ბმებზე.
შეფასება განმავითარებელი – მიმდინარე.
მოსწავლეთა ნამუშევრების საფუძველზე შემიძლია დავასკვნა, რომ აღნიშნული მასალა აძლიერებს კრეატიული უნარების განვითარებას.(15წთ)

Комментариев нет:

Отправить комментарий